https://www.facebook.com/szkolajogidanda

HATHA JOGA

Hatha Joga to fizyczne i energetyczne oczyszczanie organizmu.

Hatha Joga jest najstarszą znaną formą ćwiczeń psychofizycznych

Joga Bazuje głównie na pozycjach ciała zwanych asana, procesach oczyszczających śatkrija oraz na kontroli oddechu pranajama. Jest formą głębszego kontaktu z ciałem, w połączeniu z oddechem pozwala dotrzeć do każdej komórki i odkryć zapisane w niej wzorce i emocje. Jej praktyka rozwija fizyczną i emocjonalną elastyczność.

JOGA jest systemem samodzielnego rozwijania jednostki, który pozwala na osiągniecie stanu równowagi umysłu dzięki ćwiczeniom fizycznym, umysłowym i duchowym. Joga daje zdrowie i długowieczność poprzez ćwiczenie asan (pozycji jogi), które wyrabiają giętkość rdzenia kręgowego (fundament życia), uspokajają nadmiernie podrażnione nerwy, rozluźniają mięśnie, odżywiają narządy i ich ośrodki nerwowe.

Ciało, umysł, emocje stanowią nierozerwalną całość, wzajemnie na siebie wpływają. Odkrywając zakodowane w ciele nieświadome wzorce w postaci sztywności mięśni i stawów lub ich nadmiernej słabości, nieprawidłowej postawy, zablokowanego oddechu, docieramy do źródeł naszych życiowych postaw. Dzięki ćwiczeniom mamy szansę ich przekształcenia.

Głównym celem praktyki jogi jest odzyskanie kontaktu z ciałem, tak aby móc je odczuwać i rozumieć. Doświadczenia związane praktyką wpływają na stopniowe pokonywanie barier zakorzenionych w ciele. Pozwala to także na wyciszenie rozgorączkowanego umysłu, odnalezienie spokoju i harmonii, aby stać się uważnym, świadomym, obecnym, otwartym na siebie i rzeczywistość.

ASANY - POZYCJE JOGI

Poszczególne pozycje jogiasany można podzielić na grupy, z których każda ma trochę inny wpływ na organizm człowieka.

Pozycje stojące

Techniki wykonywane w pozycji stojącej są dynamiczne i energetyzujące. Pozycje stojące są szczególnie ważne na początku, ponieważ stanowią podstawę dla dalszej praktyki. Dzięki nim ćwiczący zapoznaje się z mięśniowo-szkieletową budową ciała oraz uczy się używać inteligencji, aby świadomie pobudzać te części swojego organizmu. Wzmacniają całe ciało, budują siłę, muskulaturę i determinację.

Asany w pozycji siedzącej

Wszystkie pozycje siedzące poprawiają elastyczność bioder, kolan i kostek. Obniżają  napięcie mięśni krtani i przepony, ułatwiając w ten sposób oddychanie. Wzmacniają kręgosłup, uspokajają umysł i uelastyczniają mięsień sercowy.

Skręty

Pozycje rozciągające boczne (skręty) uelastyczniają i odmładzają kręgosłup, usuwają sztywność barków, działają na organy wewnętrzne, usuwają kłopoty z biodrami, plecami i pachwinami. Gdy kręgosłup staje się bardziej elastyczny, poprawia się dopływ krwi do zakończeń nerwowych.

Pozycje odwrócone

Wszystkie pozycje odwrócone odmładzają  i regenerują ciało, poprawiają krążenie, mają dobry wpływ na pracę gruczołów dokrewnych oraz wzmacniają odporność.
Narządy wewnętrzne, znajdując się w  pozycji odwróconej, dostają zwiększoną dawkę energii, podobnie jak mózg, do którego napływa większa ilość krwi. Nogi doskonale odpoczywają, ponieważ nie spoczywa na nich ciężar ciała.

Skłony

Mają działanie uspokajające i wyciszające. Wpływają korzystnie na narządy brzuszne, kręgosłup i miednicę. Łagodzą napięcia i usuwają zmęczenie.

Wygięcia do tyłu

Wzmacniają kręgosłup, ramiona i nogi. W tych pozycjach mięśnie brzucha rozciągają się, zaś kręgosłup i biodra staja się bardziej elastyczne. Pozycje te dostarczają bardzo dużo energii i entuzjazmu, mają działanie antydepresyjne, rozwijają wiarę w siebie i otwartość wobec świata.

Pozycje relaksacyjne

Pozwalają szybko usunąć zmęczenie, uspokoić się, całkowicie rozluźnić ciało i umysł oraz zregenerować siły.

Masz jakieś pytania? Potrzebujesz w czymś pomocy? Skontaktuj się ze mną.

Skorzystaj z Formularza lub napisz bezpośrednio na email:

piotrsokolowski82@gmail.com

lub zadzwoń: tel 608 083 170

Więcej na mój temat przeczytasz na stronie
„O mnie”.

Piotr Sokołowski

Dyplomowany Instruktor Jogi

Formularz Kontaktowy

15 + 6 =